Cara Mudah Bina Blog Untuk Jana Duit Online - Untuk Newbie

Adakah anda ingin memiliki blog anda sendiri? Tapi tak tahu bagaimana caranya?


Bagaimana cara nak buat blog perniagaan?
Mempunyai blog sendiri merupakan impian semua orang yang ingin menjana duit secara online. Tahukah anda, ramai orang telah menjana ribuan ringgit melalui blog sahaja. 

Bagaimana caranya? Teruskan membaca..

Salah satu cara jana duit melalui blog adalah dengan ClixSense.

Screenshots gambar di bawah merupakan pendapatan yang saya ambil daripada akaun ClixSense saya dengan menggunakan blog sahaja. Jika anda ingin menjana duit sampingan secara online, blog merupakan salah satu yang wajib anda miliki. 

Gunakan blog anda untuk promote ClixSense. Saya sendiri telah menggunakan blog untuk promote ClixSense dengan commission yang saya telah saya terima mencecah $4857.38 USD atau dalam Ringgit Malaysia sebanyak RM 20,199.41!





Bagaimana Bina Blog Untuk Jana Duit Online.?

Berita baik untuk anda, pelajari dan ketahui cara mudah buat blog anda. Bina blog anda sendiri secara percuma melalui Blogspot. Bina blog untuk jana duit online.

Berikut merupakan langkah-langkah mudah cara buat blog dengan menggunakan Blogspot daripada Google. Ramai blogger di Malaysia menggunakan blogspot kerana ia adalah percuma.

Blogspot daripada Google membolehkan anda membuat blog anda secara percuma, pendaftaran adalah free, tak perlu bayar apa-apa, hanya login sahaja dengan menggunakan alamat email akaun Google anda, anda sudah boleh buat blog anda sendiri percuma! 

Cara Buat Blog Sendiri| 7 Langkah Mudah Bina Blog Anda Dengan Blogspot


Langkah 1: Pergi ke Google search dan taip "blogspot" atau anda boleh terus ke web blogspot di www.blogger.com
Langkah 2: Anda akan dapat lihat hasil pencarian seperti pada gambar di atas. Klik pada Blogger.com untuk mula membina blog anda. 
Langkah 3: Pada laman utama blogspot anda akan dapat lihat seperti dalam gambar diatas. Tekan butang "Create Your Blog" untuk buat blog anda.

Langkah 4: Isi tajuk blog anda pada ruangan"title" dan fikirkan alamat yang sesuai untuk blog anda pada ruangan "address", ini merupakan alamat url blog anda. Seterusnya pilih tema blog anda dan tekan "create blog" untuk mula blogging.
Langkah 5: Untuk menulis post anda yang pertama, tekan butang "new post" seperti pada gambar diatas.
Langkah 6: Setelah selesai menulis post anda yang pertama, jangan lupa save atau anda boleh "publish" post pertama anda dengan menekan "publish". 
Langkah 7:Lihat blog anda dengan menekan butang view blog. Tahniah anda kini sudah berjaya buat blog dengan menggunakan blogspot. 

Catat Ulasan

0 Ulasan