Cara Buat Duit Online Dengan Google Adsense - Buat Extra Online Income



Cara Jana Duit Online Dari Google 2019|Google Adsense Tutorial Dari A Sampai Z|Cara Membuat Akaun Google Adsense

Apa itu Google Adsense?

Cepat tunjuk saya macam mana nak buat duit duit melalui Google Adsense.
Tentu itu soalan pertama yang mesti anda tanya bila baca post ini bukan?

Ok baik, saya akan cerita...  baca post ini sampai habis, pastinya banyak info yang saya akan kongsikan kepada anda pada post kali ini..


Saya telah menggunakan Google Adsense sejak tahun 2018 lagi untuk blog ini dan telah memperoleh pendapatan pasif antara RM300 - RM1000 sebulan.

So, ini screenshots bukti pembayaran terkini yang saya terima daripada Google Asia..

Duit bonus dari Google masuk akaun CIMB Bank saya tiap bulan. Dapat bayaran USD dari Google tanpa perlu kerja bersusah payah, hanya tulis artikel di blog sahaja.

Siapa yang tak kenal Google?


Google adalah antara salah satu syarikat yang terkenal dan terkaya di dunia dengan enjin pencarian yang digunakan oleh ramai orang di seluruh dunia. Tahukah anda, sesiapa sahaja sebenarnya boleh buat duit dengan Google. Jika anda buat pencarian melalui Google search engine, pastinya memang banyak keputusan carian dari Google, sudah ramai orang di seluruh dunia telah berjaya menjana ribuan dollar melalui internet sahaja, dan salah satunya adalah melalui Google. 


Bagaimana mereka boleh melakukan ini? Apa sebenarnya rahsia mereka? Rahsianya adalah melalui Google itu sendiri iaitu melalui program Google AdSense


Apa itu Google Adsense?



Di Malaysia masih ramai lagi yang tak tahu apa itu Google Adsense. Mungkin anda sudah tahu, tetapi masih belum memahami sepenuhnya bagaimana buat duit dengan Google Adsense.


Mungkinkah anda juga masih tertanya-tanya apa sebenarnya Google Adsense itu? Bagaimana cara buat duit dengan google adsense? Bolehkah buat duit dengan google adsense? Bagaimana cara nak buat duit dengan Google Adsense? Jawapannya sememangnya YA.


Saya sendiri pun telah menggunakan Google Adsense dan gambar di bawah merupakan screenshots bukti pembayaran yang saya ambil daripada akaun Google Adsense saya. 


Guna blogspot pun boleh buat duit melalui Google. Buat duit online melalui Google memang benar malah sudah ramai orang telah menjana ribuan US Dollar daripada Google Adsense. Di malaysia ramai blogger senyap-senyap telah buat ribuan ringgit melalui blog mereka.


Ini Bukti Pembayaran Duit Yang Saya Terima daripada Google.



Ini bukti pembayaran daripada Google Adsense yang saya terima pada 18 August 2018. Bayaran sebanyak USD 270.03 atau dalam Ringgit Malaysia sebanyak RM 1080.12 berjaya diterima ke akaun CIMB bank saya  melalui Wire transfer oleh Google Asia.

Nak tahu cara buat duit dengan google adsense? Saya akan dedahkan bagaimana para blogger menjana duit melalui blog mereka dengan Google Adsense.


Baca post ini sampai habis. Saya akan tunjukkan kepada anda bagaimana cara membuat akaun google adsense anda dan bagaimana cara meletakkan iklan Google pada blog atau laman web anda supaya anda boleh buat duit melalui Google. 


Ramai para blogger di Malaysia dengan senyap-senyap telah menjana ribuan ringgit Malaysia hanya melalui blog sahaja. Hanya bermodalkan blog dan talian internet anda sudah boleh menjana pendapatan pasif yang lumayan melalui internet.

Jika anda memiliki blog atau laman web, anda sebenarnya boleh menjadikan blog atau laman web anda ini sebagai mesin "ATM online" anda melalui Google Adsense. Semestinya ini adalah peluang terbaik kepada anda untuk menjana pendapatan pasif yang lumayan daripada Google, dan yang menariknya tentang Google Adsense ini, anda dibayar dalam US Dollar iaitu 4 kali ganda nilai dalam Ringgit Malaysia dengan memaparkan iklan-iklan Google di blog atau website anda. Terima bayaran daripada Google setiap 21hb setiap bulan terus ke akaun bank anda.

Cara dapat duit dari Google Adsense. Bagaimana menjana duit dari Google? 


Cara buat duit melalui Google sangat simple dan mudah. Semua orang pun boleh melakukan ini. Hanya copy dan paste code iklan Google Adsense HTML blog atau laman web anda. Google akan automatik memaparkan iklan adsense di blog atau laman web anda.


Cara Google Adsense membayar kita, setiap kali pelawat atau pengunjung blog atau laman web anda tertarik dan klik pada iklan-iklan yang dipaparkan pada blog atau laman web anda, anda akan dapat bayaran hasil daripada klik tersebut. Yang menariknya, semua pembayaran akan dibayar dalam US Dollar terus ke akaun bank anda setiap bulan! Agak lumayan bukan? 

Blog+Google Adsense =$$$

Nilai per klik iklan yang dipaparkan adalah bernilai dari $0.10 USD - $2.00 USD malah ada yang lebih tinggi lagi sehingga $100 USD per klik iklan. Contohnya jika terdapat 10 orang pelawat di blog atau laman web anda telah tertarik pada iklan berharga 2 USD yang dipaparkan pada blog atau laman web anda dan jika dibuat perkiraan 10 orang x 2 USD= 20 USD. Dengan senyap-senyap anda sudah menjana 20 USD dalam sehari melalui blog anda. 

Kunci utama buat duit melalui Google adalah jumlah pelawat atau traffik blog anda. 

Semakin banyak pengunjung yang datang melawat ke blog anda semakin tinggi traffik blog anda dan peratusan untuk seseorang klik iklan Google pada blog anda adalah tinggi.

Maka jika ramai orang yang klik iklan Google pada blog anda, maka semakin tinggi pendapatan anda. Memiliki akaun Google Adsense sahaja tidak mencukupi untuk buat duit. Anda mestilah mempunyai traffik blog yang tinggi untuk buat duit melalui Google.


Buat duit melalui Google. Semudah ABC dan 123..


Jika traffik pelawat blog atau laman web anda konsisten setiap bulan, tidak mustahil anda boleh menjana RM1000 sebulan melalui blog sahaja! atau anda mungkin boleh jana lebih daripada itu.
Guna blogspot pun boleh dapat $200-300 USD @ RM 800-1000 sebulan dari Google Adsense. Peluang menjana pendapatan pasif daripada Google. Ini bukti pendapatan yang saya ambil dan screenshots daripada akaun Google Adsense saya. Purata pendapatan dalam sehari boleh jana sekitar $6-7 USD atau dalam ringgit Malaysia sebanyak RM20-30... walaupun angka yang tak seberapa banyak, tetapi ia cukup membuktikan bahawa guna blogspot pun boleh buat duit secara pasif melalui Google...

Jana income kedua anda daripada Google Adsense...
Bukti pembayaran daripada Google yang saya terima pada 22 April 2018, bayaran sebanyak $101.73 atau dalam Ringgit Malaysia sebanyak RM406.92 berjaya diterima ke akaun CIMB bank melalui wire transfer...
Nah lagi bukti pembayaran daripada Google. Buat duit melalui Google. Jana pendapatan pasif dengan blog anda. Ini bayaran yang saya terima daripada Google pada 18 August 2018, bayaran sebanyak $270.03 USD atau dalam Ringgit Malaysia sebanyak RM1080.12 berjaya diterima ke akaun CIMB bank...

Begini cara saya jana USD melalui Google..


Duduk-duduk di rumah pun boleh buat duit online, jana pendapatan pasif  melalui Google, yang penting anda rajin dan minat buat duit online.. tak perlu kerja keras, hanya copy code iklan google ke blog anda, dan biarkan Google lakukan semua kerja anda secara automatik.


Tugas anda hanya login ke akaun adsense anda dan memerhati income yang masyukk setiap hari dan terima bayaran setiap bulan daripada Google. Sangat mudah dan lumayan buat duit dengan Goolge Adsense ini.


Bagaimana Cara Buat Duit Dengan Google Adsense? 

Ini persoalan yang ramai orang tanya di inernet. Mungkin anda juga sering tertanya-tanya bagaimana buat duit melalui Google?

Cara Daftar Google Adsense. Buat Duit Melalui Google.

Post pada kali ini, saya akan berkongsi kepada anda bagaimana cara daftar akaun Google Adsense, supaya anda boleh buat duit melalui Google. Mendaftar akaun Adsense merupakan langkah yang pertama untuk buat duit melalui Google.

Terdapat 2 cara mendaftar akaun Google Adsense anda. Cara yang pertama adalah melalui laman utama Google Adsense dan cara yang kedua adalah melalui akaun Youtube anda.


Tutorial kali ini saya akan tunjukkan kepada anda cara daftar Google Adsense melalui laman utama Google Adsense. 


Syarat utama yang membolehkan anda mendaftar akaun Google Adsense adalah anda mestilah memiliki URL blog atau laman web anda dan alamat email yang Sah.

Pendaftaran Google adsense adalah percuma. Klik sini untuk mendaftar Google Adsense anda. Laman pendaftaran Google Adsense adalah seperti pada gambar dibawah. Klik butang sign up dan masukkan butir-butir seperti yang diminta.

Masukkan alamat URL blog atau laman web anda alamat email anda. Seterusnya klik "Yes, send me customized help and performance suggestion"

Klik butang "SAVE AND CONTINUE"

Langkah seterusnya ikuti seperti pada gambar dibawah...
Pilih country "Malaysia" dan Klik pada "Yes, I have read and accept the agreement"
Langkah seterusnya adalah memasukkan nama dan alamat tempat tinggal anda. Langkah ini merupakan langkah yang paling penting. 

Pastikan pada bahagian ini anda mengisi maklumat dengan betul kerana Google akan mengirim sekeping surat kepada anda ke alamat yang anda tujukan, kiriman surat tersebut mengandungi Personal Identification PIN daripada Google Adsense yang perlu anda isi untuk pengesahan alamat dan pengaktifan pembayaran akaun Google Adsense anda. 


Anda akan menerima sekeping surat daripada Google seperti pada gambar dibawah.
Pembayaran tidak akan dibayar kepada anda jika anda tidak memasukkan  6 digit PIN yang dikirim melalui surat ke alamat anda. Apabila anda sudah menerima surat daripada Google Adsense, pastikan anda memasukkan PIN yang diminta.

Peringatan, jangan masukkan PIN yang salah, jika anda memasukkan PIN yang salah sebanyak 3 kali, dukacita akaun Google Adsense anda akan lesap.


Cara-cara memasukan PIN ke akaun Google Adsense anda dapat anda lihat seperti dalam surat yang anda terima. Ikuti 4 langkah seperti pada gambar dibawah.




Oleh itu, pastikan anda mengisi alamat dan nama anda dengan betul bagi mengelakkan surat anda tidak sampai kepada anda.

Klik "SUBMIT" jika anda sudah selesai pada bahagian ini.
Langkah seterusnya adalah mengaktifkan akaun Google Adsense anda. Copy code seperti pada dalam gambar diatas dan paste di HTML "<head>and</head>tags" pada blog atau laman web anda. Langkah ini amat penting untuk Google membuat verification pada blog atau laman web anda. 

Setelah selesai klik butang "DONE" untuk langkah seterusnya.

Anda akan dapat lihat seperti dalam gambar diatas. Google akan mengambil masa beberapa hari untuk membuat pengesahan blog atau laman web anda sebelum iklan-iklan mula dipaparkan di blog atau laman web anda.

Setelah Google membuat pengesahan pada blog atau laman web anda, anda akan menerima satu email daripada Google mengenai status pengesahan blog dan laman web anda. 




Jika status akaun Google Adsense anda sudah di approved maka, anda kini boleh meletakkan iklan-iklan Google di blog atau laman web anda. Buat duit melalui Google Adsense.

Cara Memasang atau Meletakkan Iklan Google Adsense Ke Blog Anda.




Setelah Google mengesahkan blog atau laman web anda, anda kini sudah boleh mula menjana duit melalui Google dengan memasang iklan-iklan Google pada blog atau laman web anda.

Cara memasang iklan Google Adsense pada blog atau laman web anda adalah mudah sahaja. Login ke akaun Google Adsense anda dan tekan butang Ads dan seterusnya pilih Auto ads seperti pada gambar dibawah.

Pada sebelah kanan Auto ads tekan butang "SETUP AUTO ADS"  seperti pada gambar dibawah
Anda akan dapat lihat code iklan Google Adsense, seperti dalam gambar di bawah.
Copy dan paste code ini ke HTML page pada blog atau laman web anda untuk memasang iklan Google Adsense.

Cara memasang Iklan Google Adsense Ke Blogspot.

Jika anda menggunakan blogspot, login ke blogspot anda tekan 
Layout >Add a Gadget >HTML 
dan paste Google ads code yang anda copy tadi ke HTML blog aau laman web anda, setelah itu tekan butang Save.

Ikuti 4 langkah mudah berikut untuk meletakkan iklan Google Adsense dengan menggunakan blogspot.
Langkah pertama, Sign in ke blogspot anda dan tekan butang Layout seperti pada gambar diatas.
Langkah kedua, tekan butang Add a Gadget. 


Langkah ketiga, pilih HTML/JavaScript, seperti yang anda dapat lihat pada gambar diatas.


Langkah seterusnya, login ke akaun Google Adsense anda, copy iklan code google ada dan paste ke kotak HTML/JavaScript. Tekan butang Save.


Tahniah anda kini sudah berjaya memasang iklan Google Adsense ke blog anda. Biasanya bagi iklan Google Adsense yang baru dipasang pada blog anda akan muncul dalam masa 20 minit selepas code Google Adsense di paste ke HTML blog anda.


Jika anda ingin mengetahui cara buat duit dengan Google Adsense lebih lanjut lagi anda boleh dapatkan panduan lengkap e-book panduan Google Adsense. Ia sangat membantu terutama kepada yang berminat buat duit dengan Google. 


Mendapatkan akaun Google adsense tidak semudah seperti yang anda sangkakan, ramai orang sering kali kecewa kerana permohonan Google Adsense mereka ditolak kerana tidak memenuhi kriteria yang diminta.


Dapatkan panduan lengkap Google Adsense. Klik Sini untuk mengetahui cara lebih bagaimana cara mudah mendapatkan akaun Google Adsense anda.

P.S Dengan memiliki akaun Google Adsense anda sebenarnya cukup bertuah kerana dengan Google Adsense, ia dapat membantu anda untuk menjana satu pendapatan pasif yang lumayan di internet dalam jangka masa yang panjang.


P.P.S Tetapi jika memiliki akaun Google Adsense sahaja tidak mencukupi, anda perlu satu teknik dan kaedah yang berkesan untuk menjana pendapatan melalui Google Adsense.


P.P.P.S Salah satu kunci utama menjana pendapatan melalui Google Adsense adalah Traffik blog anda.


Untuk panduan lebih lengkap lagi mengenai cara buat duit dengan Google Adsense, anda boleh download e-book panduan lengkap Google Adsense. Klik sini


cara daftar youtube adsense, cara buat youtube adsense, cara membuat google adsense, cara cari duit di internet, google adsense tutorial, cara buat adsense youtube, cara mendapatkan duit dari google, cari duit online, cara dapat duit di internet, cari duit di internet, cara menggunakan google adsense, cara cari duit, cara dapat duit dari google adsense, cara dapat duit dari google, cara dapat duit dari google, cara dapat duit online, cara dapat duit di youtube, cara dapat duit dari youtube, cara mendapatkan duit dari youtube, cara dapat dollar, dapat duit dari youtube, dapat duit dari google, cara cari duit di youtube, cara buat duit online jana pendapatan jana pendapatan online jana duit online cari duit di internet cari duit online jana pendapatan tanpa modal cara nak kaya tanpa modal mana nak cari duit cara nak cari duit lebih nak cari duit cara buat duit di internet perniagaan online bisnes online kerja part time di rumah cara cari duit kerja online part time jobs kerja part time online income berniaga online kerja kosong part time pelaburan cara cari duit di internet cara dapat duit dari internet kerja part time online cara nak cari duit cari kerja part time jana income dari rumah extra income cari kerja online cara jana pendapatan dari rumah jana income tanpa modal cari wang perniagaan cari duit dari internet jana income online cari wang mudah usahawan pendapatan online duit online jana wang online cara bisnes online part time di rumah cari duit halal keje part time bisnes kerja part time dari rumah cara buat internet free mencari kerja part time duit bisnes part time duit malaysia jutawan malaysia rahsia cara dapat duit online duit internet income tanpa modal duit free tanpa modal jana wang income dari rumah nak duit free cara dapat duit free duit free online cara buat duit dengan google adsense cara cari duit tanpa modal, , cara buat duit dengan youtube, cara buat duit dengan google, buat duit dengan paypal, cara dapat duit dari google adsense, buat duit dengan youtube 2019, cara buat duit online, cara dapat duit melalui google, cara dapat duit dari youtube, google ads malaysia, panduan google adsense, cara dapat duit dari google adsense, cara buat duit dengan google adsense, google adsense malaysia, cara dapat duit dari google, adsense malaysia, apa itu google adsense, cara buat duit dari google, buat google adsense, pendapatan dari google adsense, google adsense blog, google duit, bagaimana google adsense membayar kita, dapat duit dari google, google bayar kita, cara dapatkan duit dari google, cara mendapatkan google adsense, cara google adsense membayar kita, ebook google adsense, cara mendapatkan duit dari google, belajar google adsense, ebook adsense, apa google adsense, cara buat adsense, youtube adsense malaysia, bagaimana youtube membayar kita malaysia, cara buat duit dengan youtube adsense, cara buat duit di youtube, cara buat duit di internet, cara dapat duit dari youtube malaysia, cara buat duit dari youtube, jana pendapatan dengan youtube, jana duit dengan youtube, cara dapat duit dari youtube, cara jana pendapatan dengan youtube, duit dari internet, cara membuat duit di youtube, cara nak dapat duit dari youtube, macam mana nak dapat duit dari youtube, macam mana nak kaya dengan internet, cara dapat income dari youtube, cari duit dari youtube, cara buat duit online, cara buat duit dengan google adsense, cara buat duit di internet, bisnes online, extra income, jana income online, kerja di internet, cara bisnes online, cari duit dari internet, cara forex trading, business online tanpa modal


Catat Ulasan

1 Ulasan