Cara Buat Duit Online Dengan Youtube - Buat Duit Online



Buat Duit Dengan Youtube Adsense

Ketahui bagaimana Youtuber jana ribuan Ringgit Malaysia setiap bulan hanya dengan memuat naik video ke Youtube sahaja.

Nak tahu cara dapat duit dari youtube? Teruskan membaca...

Anda mesti sampai ke blog ini sebab nak tahu bagaimana cara buat duit melalui video youtube BUKAN?


So, anda nak jadi Youtuber?... Youtube bayar gaji. Ini yang perlu anda ketahui. 4 Syarat WAJIB cara setting akaun youtube untuk dapat duit dari Youtube.

Tapi sebelum itu... baca ini dahulu




Bagaimana cara buat duit melalui video Youtube? 

Itu persoalan yang ramai orang tanya di internet. Tahukah anda? Sudah ramai orang di luar sana telah menjana ribuan US Dollar hampir setiap hari hanya memuat naik video ke youtube sahaja. Hanya memuat naik video ke youtube sahaja boleh buat duit online!

Siapa yang tak kenal PewDiePie, mungkin anda juga mengenalinya, beliau merupakan salah seorang jutawan youtuber yang popular dan terkaya dengan video-video yang beliau muat naik di Youtube telah membuat beliau terkenal dan video-videonya ini telah membantu beliau menjana pendapatan yang lumayan mencecah lebih $12 million setahun pada tahun 2017 menurut The Money Nation.

Anda mungkin tertanya-tanya? Bagaimana beliau melakukan ini, apakah rahsianya? 


Sebenarnya, rahsia utama buat duit melalui Youtube adalah jumlah Subscriber pada channel Youtube andaSemakin banyak subscriber channel youtube anda, semakin tinggi pendapatan anda yang anda dapat!

Tapi, untuk membolehkan anda dapat bayaran daripada Youtube anda mestilah link dahulu akaun Youtube anda dengan akaun Google Adsense anda.

So, teruskan membaca untuk ketahui caranya...


Youtube+Subscriber = $$$


Hanya muat naik video ke youtube dan jana income dalam USD setiap hari! Terima bayaran daripada Google Adsense setiap 21hb setiap bulan terus ke akaun bank, begitulah kebanyakan youtuber mendapatkan pendapatan dari youtube melalui video mereka. 




Semudah ABC dan 123... Dapat duit percuma dari Youtube dan Google Adsense!


So, bagaimana para youtuber ini mendapatkan duit dari Youtube?


Anda mungkin tak sedar atau mungkin juga tahu bahawa kebanyakan video-video yang anda tonton di youtube mempunyai iklan-iklan sebelum video sebenar ditayangkan. Iklan-iklan inilah sumber pendapatan para Youtuber.


So, apabila anda klik dan "Skip Ads", pemilik video tersebut akan mendapat bayaran dalam US Dollar (4 kali nilai ke tukaran duit Ringgit Malaysia) hasil daripada iklan-iklan yang dipaparkan pada video mereka tersebut. 

Biasanya harga bayaran untuk satu iklan tersebut boleh mencecah ratusan dollar Amerika! So, sebab itu, ramai youtuber senyap-senyap telah menjana ribuan USD hanya dengan memuat naik video ke Youtube sahaja.

So, anda juga ingin menjadi Youtuber, Ingin buat duit online melalui Youtube? Tapi tak tahu bagaimana cara nak setting Youtube?


Buat duit melalui youtube adalah tidak semudah yang anda fikirkan! Tetapi jika anda rajin, minat dan berusaha. Anda pasti akan berjaya!


Bagaimana untuk mendapakan duit melalui video youtube anda?




4 Syarat utama untuk buat duit melalui youtube adalah seperti berikut.

Begini cara setting akaun Youtube anda untuk dapat duit dari Youtube.


So, langkah pertama, anda mestilah mempunyai akaun youtube dan anda mestilah menyertai Youtube Partner Program untuk dapatkan duit dari Youtube.

So, berikut merupakan 4 Syarat WAJIB yang perlu anda tahu untuk menerima pembayaran daripada YouTube.

Syarat Pertama, sebelum anda boleh buat duit dengan Youtube, baca dahulu terma dan syarat Youtube Partner Program, setelah habis membaca pastikan anda klik bersetuju untuk menyertai Youtube Partner Program.

Untuk menyertai Youtube Partner Program, ikuti langkah-langkah dibawah...

1. Sign in ke akaun YouTube anda.

2. Pada sebelah atas dan kanan akaun anda, pilih gambar ikon akaun anda dan tekan butang Creator Studio seperti yang ditunjukkan pada gambar dibawah.

3. Pada menu sebelah kiri, tekan butang Channel dan pilih Status and features seperti pada gambar di bawah.

4. Next, tekan butang "Monetization," dan Klik Enable untuk membolehkan video anda diletakkan iklan-iklan daripada Google Adsense. Iklan-ilkan inilah sumber pendapatan utama para Youtuber.

Ikuti langkah-langkah seterusnya, terima dan bersetuju pada terma dan syarat YouTube Partner Program.



Syarat Kedua Sign up akaun Google Adsense untuk membolehkan anda menerima pembayaran dari Google. Anda boleh sign up Google adsense melalui akaun youtube anda. Pastikan anda menggunakan alamat email yang sama dengan akaun youtube anda untuk Sign up Google Adsense. 


Klik link dibawah untuk daftar Google Adsense melalui akaun Youtube anda.

http://www.youtube.com/account_monetization 


Syarat Ketiga "Set monetization preferences. Setting ini membolehkan video-video yang anda muat naik akan diletakkan iklan-iklan dari Google.

Syarat Keempat Untuk membolehkan anda dapat duit melalui video youtube anda, video dalam akaun Youtube anda mestilah sekurang-kurangnya telah mencecah 4,000 jam tontonan dalam tempoh 12 bulan yang lalu dan sekurang-kurangnya anda ada minimum 1000 subscribers pada channel Youtube anda. 


So, jika anda telah melepasi 4 Syarat ini, anda sudah boleh buat duit melalui video youtube anda. Untuk setiap video yang anda muat naik di Youtube akan Google letakkan Iklan.

Apabila orang tonton dan klik pada iklan pada video anda, anda akan dapat bayaran USD ke akaun Google adsense anda hasil daripada klik tersebut.

Semakin banyak orang tonton video anda dan klik iklan Google pada video anda semakin tinggi pendapatan anda, so begitulah kebanyakan Youtuber jana pendapatan online melalui video Youtube mereka.

So, jika anda memiliki jumlah subscriber yang banyak pastinya anda boleh jana pendapatan yang lumayan melalui Youtube. Youtube bayar anda dalam USD iaitu 4 Kali nilai dalam tukaran Ringgit Malaysia!

buat duit dengan youtube, buat duit dengan youtube 2019, buat duit dengan youtube pdf, buat duit dengan youtube 2018, buat duit dengan youtube adsense, buat duit dengan youtube malaysia, membuat duit dengan youtube, cara buat duit dengan youtube, pengalaman buat duit dengan youtube, bagaimana buat duit dengan youtube

Catat Ulasan

0 Ulasan